tiistai 30. elokuuta 2016



Tehtävänannossa pyydettiin esittelemään joku menestynyt yritys hiusalalta. Valitsin Hiustalon, koska kuljen monesti Palokan liikkeen ohi ja kyseinen yritys oli ensinmäinen joka tuli mieleen. Haaveena olisi päästä mahdollisesti seuraamaan yrityksen toimintaa läheltäkin.
   Hiustalo on menestynyt, iso parturi-kampaamo-tuoteshop-ketjuyritys, jolla on 33 liikettä ympäri Suomea. Heillä on kattava, yli 2 000:n eri tuotteen valikoima laadukkaita kampaamotuotteita, myös halvat kampaamotuotteet löytyvät heidän Outlet-myymälöistä. Lisäksi heillä on uusi konsepti nimeltään Fiksaamo, joka palvelee ilman ajanvarausta niin hiuksien siistimisestä kampauksiin.

   Yritys tarjoaa monipuolista kampaamopalvelua värjäyksistä erikoishoitoihin saakka. Heidän mukaansa laatu, ammattitaito ja palvelu ovat heiän avainsanojaan. Itsellä ei ole vielä minkäänlaista kokemusta heidän palvelustaan, mutta toivonmukaan asiaan tulee jossain vaiheessa muutos. Liikkeet ovat ulkonäöltään kuitenkin yksinkertaisia, tyylikkäitä ja siistejä. 
   Hiustalolla on omia facebook-ryhmiä ja he ovat myös instagrammissa. Seuraajia heillä ei kuitenkaan ole niin paljoa kuin olisi kuvitellut. Instagrammiin he ovat julkaisseet jonkin verran kuvia kampauksista ja muista tehdyistä töistä. Yleiskuva koko yrityksestä on hyvä. Ammattitaito näkyy hyvin kuvissa, joita on julkaistu, mikä on hyvin tärkeää kuluttajien näkökulmasta.









MILLAISIA ERILAISIA YRITYKSIÄ JA TYÖPAIKKOJA ALALTAMME LÖYTYY TÄLLÄ HETKELLÄ? 
 -miehille suunnatut
- pienyrittäjät
- suuryrittäjät
- tukut

MILLAISIA AMMATTITAITOVAATIMUKSIA JA OSAAMISTA TULEVAISUUDEN AMMATTILAISELLA MIELESTÄSI VAADITAAN?
- muotitietoisuus
- itsensä kouluttaminen
- oma kiinnostus
- tuotteiden asiantuntemus

MITKÄ OVAT HIUSALAN ASIAKASPALVELIJAN TÄRKEIMMÄT OMINAISUUDET
-sosiaalinen
-helposti lähestyttävä
- ammattitaitoinen
- muotitietoinen
- tuntee tuotteet
- antaa neuvoja
- puhuu kuluttajan kieltä (ei käytä vain ammattisanastoa)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti