maanantai 21. marraskuuta 2016

Hius- ja kauneuspalvelu peicco




Olin peicossa edelliset kaksi viikkoa työssäoppimassa. Tarkoituksena on olla siellä vielä joka perjantai, joululomaan asti. Peicossa olen päässyt tekemään olaplex-tehohoitoja ja tasoitusleikkauksia asiakkaille. Lisäksi työnkuvaan tottakai on kuulunut siivoukset ja kaikki mahdolliset liiketyöhön kuuluvat asiat. Esittelen yritystä vähän ja kerron samalla mitä puhuttiin työnohjaajani kanssa sekä yrityksestä, että alasta.
   Työohjaajani mukaan peicco on perustettu 2007, marraskuussa. Työnohjaajani on ollut mukana yrityksen arjessa aikalailla alusta asti. Asiakaskuntaan kuuluu oikeastaan kaikki. Myös opiskelijat on otettu huomioon, sillä he saavat -15% alennusta arkisin, jos työ alkaa ennen kello 12 ( ei koske hiustenpidennyksiä). Myös kauneudenhoitopalveluista opiskelijat saavat -10%.
  Erikoisosaamiseen kuuluvat hiusmuotoily, värjäys, kampaukset, rakennekäsittelyt ja Mago-pidennykset. Kauneudenhoitolassa erikoisosaamiseen kuuluu meikkaus, ripsien ja kulmien värjäys ja muotoilu. Lisäksi vartalosokerointi kuuluu erikoisosaamiseen. Palveluita löytyy aikalailla laidasta laitaan.
   Peiccoa markkinoidaan sosiaalisessa mediassa aika paljon esimerkiksi omien nettisivujen kautta, facebookissa ja instagrammissa. Tarjouksista ja uutuksista on pyritty ilmoittaa mahdollisimman monessa eri paikassa. Myös kampauskuvia on  paljon somessa.
   Peicossa on käytössä KC-värit, jotka on samat kuin koululla. Niihin en oikein osannut vielä ottaa osaa enkä arpaa, koska ei olla koulussa käyty vielä väreistä juuri mitään. Siellä on myös käytössä       L´ANZA-tuotemerkki, joka oli minulle aivan tuttu, mutta kokeilujen jälkeen paljastui mieleiseksi.


Lopuksi puhuttiin vielä työelämän tärkeimmistä arvoista työohjaajan kanssa. Hänen mielestä jokaisessa paikassa pitää olla yhteiset pelisäännöt, jotta yhteistyö olisi helpompaa. Yhteistyö nimenomaan on myös tärkeää. Liiketyöskentelyssä tulee katsoa kaikki asiat asiakkaan näkökulmasta, sillä jos liike ja työntekijät ovat asiakkaan mielestä mieluiset, tulee hän todennäköisesti useamminkin kyseiseen paikkaan.
   Parturi-kampaajana toimivan ihmisen tulee olla halukas kehittämään itseään koko ajan. Hänen tulee myös olla sosiaalinen ja ulospäinsuuntautuva, eikä tule pelätä virheitä, sillä jokainen tekee niitä joskus. Ja tottakai asiakaskohtaisuus on kaikista tärkeintä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti